Tuesday 10 May 2011

Durian Tak Berduri

Assalamualaikum...

Hari ni aku tetiba terasa nak makan durian. Aku pun ajak lah hubby aku gi cari durian dengan cousins kitorang. Nak tau kenapa tajuk post ni " Durian Tak Berduri "? Sebabnya aku baru lepas makan durian kat Chow Kit tadi. Kitorang bukan beli yang bijik2 tu, tapi beli yang memang dah buang kulit durian. Sebabnya, memang tak boleh nak makan banyak pun. Al-maklumlah tengah ngandung ni, kesian pulak baby kan?

Ni lah durian tak berduri tu... Haha!

Hubby aku pulak jenis bukan hantu durian. Tak pe, ada 2 orang yang hantu durian. Nak tau sape? Jom tengok kat bawah ni yek.

Haaa.. ni lah hantu2 durian nya tuuu. Takpe, nanti lepas pantang aku boleh join team ni balik. hahaha!

Ada dua jenis durian yang aku makan tadi, satu jenis yang orang selalu panggil D24 dengan lagi satu Durian Kawen. Aku sebenarnya tak pernah dengar durian kawen ni. Tapi lepas dah rasa, isi dia lagi tebal dan agak keras sikit, bijik dia kecik2 dengan leper2. Rasa dia pulak lemak2 pahit. Agak muak bagi aku. Yang D24 tu pulak, bijik dia besar2, rasa dia manis-manis pahit. Boleh tahan lah rasa dia.

Sempat lagi aku berposing... Echewah..!

Alolo.. muka bahagia dapat durian ye bang?

Dengan cousin aku, Kak In. 

Lepas makan hubby aku dengan cousins kitorang ( tak termasuk aku lah sebab makan berapa ulas je ) minum air dalam kulit durian tu. Petua orang dulu2, minum air dalam kulit durian ni boleh mengelakkan panas kat dalam badan kita.

Yang ni cara minum dia yang betul.

Yang ni untuk orang yang takut bibir dia kena  duri tu boleh cuba style moden ni ye. Guna straw! Haha!



Klah, nak masuk tido dah ni. Esok keje kul 11pagi. Arghhh, malas nyaaaa nak keje! Tapi takpe, daripada duk umah bosan pulak. =D

No comments:

Post a Comment