Sunday 8 May 2011

Terharu!

Assalamualaikum...

Hari ni, seperti biasa aku kena gi kerja. Jawab2 call. Walaupun keadaan badan lemah dengan tak cukup tido nye, aku gagahkan diri jugak utk gi kerja. Seperti biasa, menu untuk hari sabtu atau ahad ni lain sikit kat tempat kerja. Awal2 lagi aku dah gi drive-thru KFC kat Taman Tun Dr Ismail. Yelah, tengah mengandung ni breakfast sgt penting. Aku pun order Twister combo dgn Bubur combo dia.

Sampai2 ofis ( lambat 16 minit ), aku makan dulu bubur ayam tu. Pastu siap sedia untuk menjawab call sambil update blog bisnes aku yang lain. Terasa sakit sangat pinggang aku duduk satu hari kat kerusi tu. Waktu break pun duduk kat kerusi tu jugak. Dengan ngantuknya lagi. Fuhhh... ku tahan JEBAT!

Sedar sedar, dah pukul 6.30 petang. Husband aku amek aku dari tempat keje. Aku ada la mengadu kat dia yang hari ni tempat kerja aku ada banyak kes complaint, semua sakit aku, aku cerita dekat dia. Pastu aku mengadu yang balik ni nanti nak kena mengemas rumah pulak. Yang aku peliknya, laki aku cuma senyum je. Aku tak syak apa-apa time tu.

Lepas hantar aku, hubby aku terus gi kerja balik. Aku masuk2 rumah je aku ternganga, macam pelik semacam. Aku tengok dapur bersih, meja makan pun bersih, ruang tamu pun tersusun rapi. Aku masuk bilik, bilik pun BERSIH! Aku pun pikir2, mmg takde sape yang datang umah aku ari ni. Tetiba aku rasa hubby aku yang buat semua ni. Aku nak confirm balik, aku call lah dia. Akhirnya dia mengaku, memang dia yang kemas. Aku rasa TERHARU sangat! Rasa diri ni dihargai sangat2.

Kepada hubby ku ( Akmal Azam ),

Fara sayang kat sayang sgt2. Semoga jodoh kita berpanjangan dan semoga kita hidup dalam keadaan yang harmoni dan bahagia. Percayalah sayang, fara akan bersungguh-sungguh jaga diri fara dan cinta kita yang kita dah baja selama 6 tahun lebih ni. Tak lama lagi, bukti cinta kita akan lahir. Semoga anak-anak kita sentiasa dilindungi Allah swt dan menjadi anak2 yang soleh dan solehah. Amin.

No comments:

Post a Comment